Qeveria Spanjolle po planifikon të prezantojë “një mekanizëm pagese” në rrugët me kapacitet të lartë të vendit duke filluar në 2024, sipas planit kombëtar të rimëkëmbjes që Spanja i ka dërguar Komisionit Evropian në Bruksel.
Shoferët do të paguanin për të përdorur rrjetin e autopistave (autostradat që marrin një taksë, megjithëse disa janë bërë pjesërisht pa pagesë në vitet e fundit) dhe autovías (autostrada me shpejtësi të lartë që janë falas).
Për më tepër, plani hap derën për të ngarkuar një tarifë në rrugë të tjera kombëtare dhe rajonale. Deri më tani, qeveria spanjolle kishte lëvizur në drejtim të kundërt, duke i bërë disa pjesë të autostradave AP-7, AP-4 dhe AP-1 pa pagesë pasi skaduan koncesionet.
Sipas planit, i cili kërkon të përshtatet me parimin e BE-së “ndotësit paguajnë”, taksat do të akuzoheshin së pari në 12,000 kilometra rrugë shtetërore me kapacitet të lartë, të cilat përfshijnë autopistas dhe autovías, dhe modeli më vonë do të shkallëzohet deri në 14,000 kilometra rrugë kombëtare me një korsi që janë pjesë e infrastrukturës së shtetit.
Qeveria do të hapte gjithashtu negociata me autoritetet rajonale për të futur sistemin në rrugët me kapacitet të lartë të kontrolluara nga këto të fundit, sipas Planit të Rimëkëmbjes, Transformimit dhe Qëndrueshmërisë dërguar në Bruksel nga qeveria e Pedro Sanchez, e Partisë Socialiste (PSOE).
Burime në Ministrinë e Transportit thanë se projekti synon vetëm rrugë me kapacitet të lartë, jo ato lokale. Ata shtuan se propozimi i Spanjës është pjesë e një plani më të gjerë për t’u bashkuar me pjesën tjetër të Evropës, ku ekonomitë më të mëdha kanë shtrirë taksat në shumë nga autostradat e tyre.
Të njëjtat burime thanë se plani nuk do të përgatitet për tani për shkak të krizës ekonomike të shkaktuar nga pandemia e koronavirusit. Ata gjithashtu këmbëngulën se masat do të zbatohen vetëm me konsensus politik dhe dorë për dore me sektorin e transportit.
Pavarësisht deklaratave të fundit nga anëtarët e ekzekutivit, plani duket se synon të gjithë përdoruesit e rrugës, duke përfshirë makinat e pasagjerëve dhe kamionët, dhe pavarësisht nga kombësia.
Plani sugjeron ofrimin e zbritjeve për “grupet financiarisht të pa privilegjuara ose përdoruesit e rregullt të rrugës në disa pjesë të rrugës”. Sa i përket profesionistëve të transportit, qeveria është zotuar të kërkojë formula pagese që do të vendosnin barrën financiare mbi kontraktorin e mallrave, jo shoferin e kamionit.