Gjykata e lartë e Evropës të Mërkurën urdhëroi qeverinë e Polonisë që të pezullojë menjëherë një organ të cilin e ngriti për gjykatësit e disiplinës, duke thënë se dhoma nuk garantonte pavarësinë ose paanshmërinë e vendimeve të saj.
Dhoma Disiplinore e Gjykatës Supreme të Polonisë, e cila u emërua nga qeveria e krahut të djathtë në 2017, shihet gjerësisht si një mjet për qeverinë për të kontrolluar gjyqtarët që janë kritikë ndaj politikave të saj.
Bashkimi Evropian, i cili ka thënë se dhoma shkel vlerat themelore të pavarësisë gjyqësore dhe sundimin e ligjit të Polonisë, e çoi qeverinë e Polonisë në Gjykatën Evropiane të Drejtësisë në tetor.
Ndërsa çështja ende po shqyrtohet, gjykata Evropiane urdhëroi që Dhoma Disiplinore të pezullohej, duke thënë se veprimtaria e saj “mund të shkaktojë dëm serioz dhe të pariparueshëm në lidhje me funksionimin e rendit juridik të BE”, shkruan The New York Times, transmeton Faxweb.al
Qeveria e Polonisë argumenton se ka të drejtë të plotë për të formuar gjyqësorin e saj, duke thënë se ajo duhet të bëhet më efikase dhe të çlirohet nga trashëgimia e saj e epokës komuniste.
Zëvendës Ministri i Drejtësisë Anna Dalkoëska tha që qeveria do të “peshojë opsione të ndryshme” pas urdhrit të gjykatës evropiane.
Por një zyrtar tjetër i Ministrisë së Drejtësisë, Sebastian Kaleta, e quajti urdhrin një “akt që shkel sovranitetin e Polonisë” në Twitter.
Shoqata e gjyqtarëve në Poloni, Iustitia, mirëpriti urdhrin dhe tha se ndaloi qeverinë “të përndjekte gjyqtarët në mënyrë të paligjshme”.
Në Shqipëri ka pasur zëra se Bashkimi europian nuk ka vepruar me të njjtën strategji sin ë vende të tjera, përfshirë edhe Maqedoninë e Veriut për reformën në sisteminm e drejtësisë. Nga sa më sipër, qasje e Komisionit Europian për Poloninë, është tërësisht e kundërt me atë që Brukseli zyrtar ka mbështetur në Shqipëri për hartimin dhe implementimin e reformës në drejtësi.
Pavarësisht se rastet janë të ngjashme me vettingun në Shqipëri, “Reforma Drejtësi”, e miratuar nga Parlamenti shqiptar në vitin 2016, krijoi mekanizmat për hetimin disiplinor të gjyqtarëve dhe prokurorëve të të gjithë niveleve. Vettingu në vendin tonë ndaj anëtarëve të rinj e të vjetër të sistemit të drejtësisë i kalo si kompetencë Komisionit të Pavarur të Kualifikimit dhe Kolegjit të Posaçëm të Apelimit, dy struktura të reja, anëtarët e të cilave zgjidheshin nga Parlamenti.
Trupat e përzgjedhura nga Parlamenti për të kryer hetimin disiplinor të gjyqtarëve në Shqipëri shoqërohen me dyshime mbi pavarësinë dhe paanësinë e tyre ndërsa kjo shpesh ka ngjallur edhe debat politik të ashpër por edhe indinjatë në publik. Problemet e hasura në kapërcimin e vettingut për disa gjyqtarë të përfolur për afera dhe korrupsion si dhe ngecja në ‘rrjetën’ e vettingut të disa të tjerëve, ka shërbyer shpesh si një shuarje të besimit tek sistemi i ri në drejtësi.
Ekspertë me njohuri juridike kanë ngritur shpesh pikëpyetje dhe kanë bërë denoncime në lidhje me proceset që janë zhvilluar si dhe për zgjedhjen e anëtarëve të strukturave të Vetingut në Shqipëri, teksa mazhoranca është justifikuar se ky process ishte nën vëzhgimin e ndërkombëtarëve që në fakt duke e krahasuar më shtetin të cilit i jemi referuar duket sikur ndërkombëtarët nuk janë të njëjtët sin ë Shqipëri ashtu sikurse në Poloni, e natyrisht që nuk janë të njëjtët ashtu sikurse edhe përçasja që tregojnë për të njëjtën çështje.
Në Shqipëri prej më shumë dy vjetësh, vijon punën trupa e vlerësitmit në kohën kur disa organe të reja janë ngritur, në disa ka ende vende bosah e të tjera janë rrugës, natyrisht nën mbykqyrjen e ndërkombëtarëve, që në njëfarë mënyre po tregojnë se në vende të ndryshme ‘luajnë’ ndryshe të njëjtin ‘sport’
(F.GJ/FAXWEB.AL)